کدام زیرمجموعه‌های شستا IPO  می شوند؟

سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس از شرکت های زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری تامین اجتماعی«شستا» و شرکت رایتل عرضه اولیه می شوند.

به گزارش صدای بورس، عارف نوروزی، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری تامین اجتماعی«شستا» در مجمع اخیر این شرکت خبر از عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس داد و گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه "شستا" برای سال مالی ۱۴۰۳، می توان به عرضه اولیه سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس و افزایش سرمایه ۸۷ شرکت به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد تومان اشاره کرد.
به گفته وی عرضه اولیه و افزایش سرمایه تمامی شرکت‌های زیرمجموعه از جمله مهم‌ترین برنامه "شستا" برای سال مالی ۱۴۰۳، با هدف تقویت توان مالی و افزایش بازدهی شرکت‌ها در دستور کار است.
نوروزی از ورود رایتل به بورس نیزخبر داد واضافه کرد: مدارک لازم برای عرضه اولیه شرکت رایتل تکمیل شده و به‌ زودی شاهد ورود این شرکت به بازار سرمایه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» ادامه داد: همچنین در مهرماه، نماد شرکت سرمایه‌گذاری کشت و دام و صنایع لبنی تأمین در بازار سرمایه درج شد که این موضوع، قدمی مهم در جهت توسعه فعالیت‌های این حوزه محسوب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: شستا ۹ هلدینگ تابعه دارد. ۶ هلدینگ شامل تاپیکو، تیپیکو، تاصیکو، صبا تأمین، سیمان تأمین و کشتیرانی در بورس پذیرش شده اند. سه هلدینگ دیگر به ویژه صنایع عمومی تأمین در نظر داریم که وارد بازار سرمایه شود. ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری دانش بنیان با سرمایه ۳همت، افزایش سرمایه ۸۷ همتی به مبلغ بیش از ۱۰۰ همت و تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها و انتقال آن به سرمایه از برنامه‌های سال ۱۴۰۳شستا است.

کد خبر 506407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =